Lladó: Mirador dels Apòstols

Garrotxa d’Empordà: “De relleu irregular i suau, es caracteritza per presentar un mosaic agroforestal de gran interès. Les zones agrícoles es disposen allà on el relleu és més pla i agraït, mentre que les àrees forestals ocupen els petits turons i segueixen els marges entre conreus”

Característiques generals del mirador

Aquest mirador de tipus constructiu i orientat al nord, ofereix unes magnífiques vistes sobre la Serra de l’Estela, el Coll del Pertús i Lladó. També s’hi poden observar elements identitaris d’aquest paisatge com els marges arbrats, els conreus de cereals, les oliveres, i les pinedes.

Interpretació del paisatge

• Els paisatges en mosaic agroforestal són una constant a la Garrotxa d'Empordà, on abunden les estructures constituïdes per petites parcel·les agrícoles de secà amb retalls de bosc.

• Diversos masos i nuclis formen part d’aquest paisatge rural on els elements constructius són de gran qualitat i interès.

• La presència de marges arbrats i arbustius, sovint formats per bardisses i arbres fruiters ressegueixen les línies del relleu i creen un paisatge agradable als sentits.

• Els conreus són eminentment de secà -bàsicament oliveres, cereals i farratges– i s’adapten sinuosament al relleu i a les ondulacions de les planes.

Com arribar-hi:

El camí cap al mirador comença al barri del Pujol, a l’entrada del nucli de Lladó venint des de Navata, on es troba un indicador del mirador. Es pren el carrer de la Serra fins a trobar el camí del Pujol. El sender passa per Can Rovellat, una casa de pagès seguida de la granja Caselles, rere la qual apareix la primera bifurcació. El recorregut continua pel camí de l’esquerra, on hi ha l’indicador del mirador. Després de mig quilòmetre i a l’altura d’una altra casa de pagès, arriba un encreuament de tres camins. El trajecte continua pel camí de l’esquerra, seguint l’indicador del mirador. Després d’uns 150 m, apareix una altra bifurcació. Es continua i s’agafa el trencall de l’esquerra que correspon al GR-2. Després d’uns 200 m, s’arriba a l’ermita de Sant Felip i Sant Jaume, on hi ha aquest mirador.

Aquí teniu la ubicació exacte.