Darnius: Mirador del Serrat del Sentinella

Els Aspres: ”De relleu irregular i suau, amb presència de petits turons i altiplans de sòls eixuts i poc profunds, aquesta és la zona de transició entre la plana empordanesa i el massissos de l’Albera i de les Salines”

Característiques generals del mirador

Aquest mirador de tipus constructiu i orientat al sud-oest, ofereix unes magnífiques vistes sobre la presa i l’embassament de Boadella, així com també sobre altres elements naturals identitaris d’aquest indret com són els boscos de pins, les suredes i els prats, i d’altres d’antròpics com una zona esportiva.

Interpretacions del paisatge

• Construccions residencials i de caràcter turístic lligades a les activitats d’oci i esbarjo.

• Embassament de Boadella. Espai artificial que ha marcat la fisonomia de l’espai, així com els usos principals que s’hi desenvolupen.

• Pinedes de pi blanc. Bosc secundari que ha estat afavorit per la mà de l’home ja sigui per l’artigatge històric al voltant dels masos, per replantacions forestals o per la successió vegetal una vegada s’han abandonat les pastures i els conreus.

• L’abandonament de les activitats silvícoles ha contribuït a l’augment de la superfície forestal, essent en molts indrets el bosc secundari i les bosquines el mantell forestal predominant.

Com arribar-hi

Per la carretera de Maçanet, just al costat de l’Hostal de Darnius, s’agafa el trencall a mà esquerra, en direcció al restaurant La Central i el Centre Recreatiu del Club Nàutic, on hi ha un indicador del mirador. Es continua per la pista asfaltada fins arribar al primer encreuament de tres trencalls, situat a l’altura de la masia de l’Hospital de Can Coll. El sender continua pel trencall de la dreta, un camí sense asfaltar que ressegueix la casa de l’Hospital de Can Coll, on hi ha un altre indicador del mirador. Mig quilòmetre després i havent passat un revolt, arriba una altra bifurcació. L’itinerari continua pel camí de l’esquerra, on hi ha un altre indicador del mirador. Després de poc menys de mig quilòmetre, just davant d’un revolt força tancat i on hi ha un indicador de la xarxa pedestre d’Itinerànnia, hi ha el mirador. Aquí teniu la ubicació exacte.